петак, 30. јул 2010.

Novi kej 2



Na sajtu opštine Zemun objavljeno je potpisivanje ugovora :

У Скупштини града Београда, потписан је Уговор о заједничком
улагању средстава за санацију обалоутврде са пристаном у Земуну,
Земунски кеј, у дужини од око 450 метара на потезу између
ресторана ''Шаран'' и ресторана ''Венеција''.
Потписници овог Уговора - Општина Земун, Секретаријат за
комуналне и стамбене послове и Јавно водопривредно предузеће
''Београдводе'', у интересу развоја туризма, привреде, заштите
животне средине и културе града Београда и Градске општине
Земун, заједнички ће предузети све потребне радове и мере у
циљу санације постојеће обалоутврде на Земунском кеју,
ангажовањем потребних новчаних средстава, израдом неопходне
 документације, прибављањем потребних сагласности, као и
одржавањем исте.

"Uređenje Zemunskog keja ........"  - Politika
"Zemunski kej dobija novi izgled"  - Blic



U vezi ovakvog rešenja već je objavljen sledeći komentar :

"U razgovoru sa Miodragom Dabižićem, istoričarem i čovekom koji u Zemunu živi od 1922. godine, saznali smo da postoje i planovi da se promeni izgled dela nizvodno od „Šarana”, do Ulice Stevana Markovića, odnosno „Elektrodistribucije”, koji je projektovao arhitekta Dragutin Kapus.

Namera nadležnih je da i ovaj deo obaloutvrde prošire. Ona, prema njihovim planu, treba da ulazi u vodu još oko pedesetak metara, a Zemunci misle da to ne bi trebalo raditi jer će se poremetiti izgled Starog jezgra Zemuna.
Ja se zalažem za očuvanje jezgra, ne bi mi bilo pravo kada bi se izgubili tragovi kamene brane na dva nivoa, napravljene krajem 19. veka kada je Zemun prvi put postao grad. Neophodno je graditi i ojačavati obaloutvrdu, ali treba voditi računa da stari deo keja i jezgro u koje je uklopljen, a u kome se vidi razvoj arhitekture od starog baroka do secesije, ne izgube svoju vrednostkaže Dabižić." ... link


Po ovom Idejnom projektu, nisu predvidjene biciklističke staze i betonska ograda sa lancima (?!) kao što je sasvim nepotrebno planirano uzvodno od restorana 'Šaran' - o čemu je ovde pisano u predhodnim blogovima : 'Novi kej', 'Staza ili Šetalište' i 'Projekat'




U Zemun su oduvek pristajale 'bele ladje' (nekad više - nekad manje) i
potrebno nam je dobro Pristanište, kojeg sada nema, kao ni Marine.
Izgleda da će morati da se 'žrtvuje' ambijentalni izgled Starog jezgra , jer
će se verovatno graditi po ovakvom projektu sa betonskim nasipom.

Posebno je pitanje kako će Zemun dočekati putnike, strane turiste i domaće goste koji se budu iskrcali. Trebalo bi dovesti u red čitav prostor oko budućeg 'Pristaništa Zemun', od ružnih magacina u bašti rest.'Venecije' i roštilja rest.'Stara Kapetanija', kao i njenog 'privatnog parkinga' na Javnoj površini o čemu je već pisano  - link
Isto tako trebalo bi uredini za 'male pare' i zelenu površinu ispred Katastra, koja je sada ružan i nelegalan parking na travi - link


Pristaniše će biti na dobrom mestu, a to mesto mora da se čuva i voli.
Ono pripada svima nama, a ne pojedim 'zaslužnim biznismenima' i političarima, koji su samo trenutno na vlasti i koji sada nešto odlučuju.
Izgleda da je odzvonilo starom, a dobrom izgledu zemunskog keja.