уторак, 28. септембар 2010.

Opet parking na Keju !

Prošle godine je sprečena izgradnja parkinga na keju o čemu je pisano na link parknakeju.blogspot.com, ali danas se opet gradi parking na keju, tj. raskopava park za potrebe stajališta Laste.


Lasta je obeležila deo uzdužnih parking mesta u dužini oko 50met.
Za to je možda i dobila potrebnu dozvolu od Direkcije za puteve, ali
i to bi trebalo proveriti, tj. da li je dozvoljeno Planom detaljne regulacije.


Za kopanje po Parku na Keju, Beogradput ili Lasta sigurno nemaju potrebnu dozvolu i saglasnost Zavoda za zaštitu spomenika kulture.
Verovatno im treba površina za ulaz/izlaz iz autobusa, pa zato hoće da iskoriste deo parka, da samo malo betoniraju 3 x 50 met. (?!)

Radnici EDB-a na keju su mi iskazali bojazan da ne bude opet presečen optički kabl, kao prošle godine kada se gradio parking.

Odgovorno lice iz 'Beogradput'-a je izjavilo da imaju dozvolu Direkcije za puteve, ali da će naknadno proveriti da li imaju dozvolu da grade stajalište u parku na keju, što znači da kopaju park, a još ne znaju da li imaju projekat sa dozvolom i saglasnostima.

Interesantno da park kopa Beogradput, a ne Zelenilo koje je zaduženo da održava parkove i koje verovatno i ne zna za ove nelegalne radove, koji se izvode u zaštićenom Starom jezgru Zemuna.

Možda neko od nadležne birokratije i ne zna da postoji Plan detaljne regulacije, pa evo da pogledaju insert dela PDR-a, gde kopaju na keju.


Sa druge strane ove raskrsnice (nizvodno) postoji izbetonirani parking ispred restorana Vatrenka i on je pogodan za stajalište autobusa, a i nije obuhvaćen PDR-om. Zato, nije trebalo zauzimati ionako nedovoljan broj parking mesta kod EDB-a, već 50 met. sa druge strane raskrsnice napraviti stajalište za autobuse - što je promaklo 'stručnjacima'.


29.10.2010g.

Poslovodja radova iz Beogradputa tvrdi da postoji neki nalog, ali ne zna od koga, a za tablu o informacijama vezanim za radove, smatra da nije potrebna, jer će sve završiti za par dana?!

Od Zelenila, nadležnog za parkove, sam dobio ovakav odgovor : 
JKP "Beograd put" je po nalogu Sekretarijata za saobraćaj , na navedenoj lokaciji započelo izgradnju stajališta za turističke autobuse, u dužini od 45 metara.

Moje pitanje je bilo zašto se gradi u parku, a ne o stajalištu na ulici!
Možda su i dobili neki nalog za stajalište, ali za betoniranje parka nisu.

I tako, 'selo gori, a baba se čašlja', jer su spremni i ivičnjaci za betoniranje, a još nijedna inspekcija nije sprečila ove divlje radove.

U tel.razgovorima sa Direkcijom za puteve, Direkcojim za izgradnju, Sekretarijatom za saobraćaj, Zelenilom, .. niko nije dao nalog ili neku dozvolu za betoniranje u parku.... a, Beogradput još nije dao
pismeno obaveštenje po kojem odobrenom planu izvodi radove.

Umesto da se izmešta saobraćaj sa ionako preopterećenog keja, gradi se još jedno stajalište za autobuse, iako Lasta već ima  svoju početnu stanicu na samo 100 met. dalje, kod okretnice autobusa GSP-a.

Ovaj komentar sam poslao i sada stoji na sajtu Beogradputa - link
Da li će se nadležni prizvati pameti i zakonu, pa obustaviti radove?

Pred ponoć je stigao odgovor na postavljeno (gornje) pitanje :

"JKP 'Beograd put' radi na osnovu naloga Direkcije za puteve Sekretarijata za saobraćaj na predmetnoj lokaciji koju ste naveli u Vašem pitanju. .... Molimo da se obratite na sledeće adrese :
Sekretarijat za saobraćaj, Direkcija za puteve i 
Sekretarijat za inspekcijske poslove.... ".

Deo mog odgovora je bio sa ponovnim upozorenjem i pitanjima :

"Da li Vi imate gradjevinsku dozvolu za radove U PARKU ?
Ne može Direkcija ili Sekretarijat da vam da nalog, već morate
da imate gradjevinsku dozvolu za betoniranje u parku!

Ako i imate neki nalog on Njih, on može da se odnosi samo na
kolivoz, a ne na park, jer Oni nisu nadležni za parkove !"

30.10.2010g.

Jutros je stigao još jedan mejl od Beogradput-a o radovima na keju :

"JKP "Beograd put" ne izvodi radove nigde po sopstvenom nahođenju već po nalogu nadležnih organa. 
Po njihovoj odluci, ova lokacija biće odmah vraćena u prvobitno stanje.

Za turiste koji autobusom dolaze u posetu Zemunu verujemo da će se naći drugo adekvatno rešenje za stajalište koje je trebalo da bude na ovom mestu.
Briga građana o gradu zaista je uvek dobrodošla, a njihove sugestije mogu biti dragocena pomoć u našem radu. Svi mi smo deo ovog grada."

"Da, svi smo mi deo ovog grada i moramo da vodimo računa o njemu. 
Mi, gradjani, smo tu da dajemo sugestije, ali i ukazujemo na probleme i predlažemo rešenja. Zato, razmotrite mogućnost da se takvo Stajalište oformi 100 met. dalje, ispred restorana 'Vatrenka'.
Tamo već postoji izbetoniran parking, pogodan za takvo Stajalište."

Kamion je upravo odlazio u 16h, posle 'uspešnih radova' oko nasipanja :

I tako, neki je birokrata, 'stručnjak za saobraćaj' iz Sekretarijata, nacrtao SKICU autobuskog stajališta 'Laste' uz samu raskrsnicu i dat je 'NALOG' Beogradput-u da je on izgradi...  i gradnja je počela, pa stala.

Verovatno, niko neće snositi odgovornost za troškove ovih radova.
Neki su bar naučili šta je Plan detaljne regulacije 'Staro jezgro Zemuna'.

1.10.2010g.


5.10.2010.

Danas je stigao mejl sa objašnjenjem da su radovi obustavljeni radi pritužbi. Nije navedeno ko se sve tužio i žalio, da li je to bilo opravdano, da li je i ko prekršio zakon i da li će neko snositi bilo kakvu odgovornost za ideju o Stajalištu i 'pešačkoj stazi' od betona umesto trave u parku.